Fördelar att studera till Naturterapeut online

• Du kan påbörja dina studier när du vill och när det passar dig!

• Du studerar på distans och slipper dyra rese- och boendekostnader.

• Du kan ta del utav föreläsningsmaterial och filmer hur många gånger du vill under din studietid.

• Du har kontinuerligt support från Naturterapeutskolan under din studietid.

Utbildning till diplomerad Naturterapeut

Studera hemifrån

En Naturterapeut utgår ifrån att människan har självläkande egenskaper! Naturterapeutens mål är att stimulera dessa egenskaper eller avlägsna det som hindrar kroppens självläkande förmåga. Naturterapeuten tar alltid hänsyn till kropp, psyke och själ.  Naturterapeuten kartlägger livsstil avseende kost, fysisk aktivitet och stress. Grundfundamenten som allt som oftast orsakar ohälsa. Naturterapeuten ger råd kring kostförändringar, ordinationer med exempelvis kosttillskott och homeopatiska läkemedel.

Den klassiska naturläkekonsten ser till helheten hos människan och utgår från historiska och erfarenhetsmässiga principer avseende undersökning och behandling.Undersökning kan omfatta bland annat noggrann sjukdomshistoria, ansikts-, tung- och ögondiagnostik.
Självklart följer Naturterapeuten de lagar som gäller för komplementärmedicinsk behandling.

Välkommen med din anmälan och börja studera hos oss!

• När startar utbildningen?

Utbildningen är onlinebaserad och du kan påbörja din utbildning när det passar dig!

• Hur anmäler jag mig till utbildningen?

Du anmäler dig till utbildningen genom att skicka e-post till Ola Vilnersson och i det mailet beskriver Du kort din bakgrund. När Du blir antagen skickar Naturterapeutskolan ett välkomstbrev och en faktura. När beloppet på fakturan är betald får Du direkt inloggningsuppgifter och kan påbörja din utbildning.

• Vad kostar utbildningen?

Utbildningen kostar 29.900 kr (inklusive 25% moms). Har du företag och jobbar med hälsa redan? Då kan Du dra kostnaden i ditt företag. Det tillkommer inga fler kostnader under utbildningen. Det tillkommer vissa kostnader för viss litteratur.

• Har ni delbetalning?

Nej det har vi inte. Men det finns flera aktörer som erbjuder förmånliga lån till dig som student.

• Hur lång är utbildningen?

Vår bedömning är att om Du studerar cirka 5-10 timmar i veckan, så tar det 6-12 månader att bli klar med utbildningen. Du har tillgång till utbildningen i 12 månader.

• Finns det några krav för att klara utbildningen?

Ja, det gör det. Först och främst är det Du som tar eget ansvar för dina studier och att Du genomför utbildningen. Varje avsnitt Du studerar avslutas med test. Du ska klara 70% för att bli godkänd. När Du studerat allt material och klarat testen avslutas utbildningen med en examen. Den innehåller olika delar, med frågor och klientfall. När Du fått godkänt på samtliga test och examen erhåller Du ditt diplom.

• Kan jag gå utbildningen enbart för min egen skull?

Ja självklart. Det ligger i tiden att ta hand om sig och sin hälsa. Du kan utbilda dig för att ändra din egen och dina närmastes livsstil.